شرکت نام آوران گلستان

واردات قطعی و موقت

اگر شما یک وارد کننده تازه کار و هستید راهنمای زیر می توان برای شما بسیار مفید باشد:


1- آیا فروشنده و تولید کننده کالای مورد نظرتان را در خارج از کشور می شناسید؟ اگر اطلاعات آن را دارید اولین مرحله را طی کردید. در غیر این صورت باید فروشنده آن ابتدا مشخص گردد. لازم است که ابتدا تولید کننده (کنندگان) آن کالا را شناسایی کنید. در این صورت به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه و به دلیل تخصصی بودن و حساس بودن این کار به خصوص برای اشخاصی که تازه تصمیم به واردات دارند ، توصیه می کنیم جستجوی فروشنده را به اشخاص باتجرجه و خبره بسپارید.

2- استعلام مشخصات فنی و قیمت کالا پس از شناسایی سازنده یا فروشنده.

3- دریافت نمونه کالا (توصیه می شود حتما قبل از انجام واردات تجاری نمونه کالا دریافت و بررسی گردد).

4- تصمیم گیری در رابطه با نوع، مدل و تعداد کالای وارداتی که باتوجه به شرایط فروش در بازار داخلی، قیمت تمام شده کالا میزان تقاضا زمان فروش کالا و سایر آیتم های دیگر قابل محاسبه می باشد.

5- دریافت پیش فاکتور ازفروشنده (پروفرما اینویس) با شرایط و مفاد دو جانبه و رعایت نکات لازم در آن.

6- داشتن اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور.

7- داشتن اطلاعات در مورد هزینه های مرتبط با واردات کالا از ابتدا تا پس از ترخیص جهت محاسبه قیمت تمام شده واقعی کالا و تصمصیم گیری نهایی.

8- محاسبه قیمت تمام شده واقعی کالا (قیمت تمام شده کالا در انبار با احتساب کلیه هزینه های سربار مشمول).

9- دریافت تخفیفات توافق نهایی بر سر قیمت کالا و روش فروش با فروشنده.

10- بررسی تامین بودجه واردات و تصمیم گیری نهایی جهت واردات.

11- توافق بر سر شیوه پرداخت مبلغ کالا به فروشنده (نحوه پرداخت).

12- توافق در زمان حمل کالا و شیوه حمل (نحوه تحویل).

13- اطلاع دقیق از مجوزها و استانداردهای لازم برای واردات و توافق جهت اجرای استاندارها با فروشنده.

14- چک کردن اسناد حمل مورد نیاز با فروشنده و دریافت تائیدیه از او جهت توانایی ارائه اسناد فوق.

15- توافق جهت بازرسی کالا (بنا به ضرورت).

16- آیا کارت بازرگانی دارید؟ اگر بله تمامی اسناد شامل پروفرما و سایر اسناد دیگر می تواند به نام شما صادر گردد، ولی اگر کارت بازرگانی ندارید می بایست از شرکتهای بازرگانی باتجربه در امر واردات کمک بگیرید. این مرحله حساسی است که می بایست شما بررسی دقیق تری داشته باشید.

17- انجام ثبت سفارش در وزارت بازرگانی قبل از هر گونه پرداخت متاسفانه برخی تجار که هنوز به سبک سنتی و غیر تخصصی کار می کنند ثبت سفارش را در آخرین مرحله حتی پس پرداخت کل وجه به فروشنده یا حتی پس از رسیدن کالا به گمرکات انجام می دهند(در پرداخت های نقدی T/T) که این عمل باعث بالا رفتن ریسک واردات میگردد، چراکه با توجه به قوانین شناور ممکن است در هر مقطع زمانی قوانین تغییر کرده  و وارد کننده مطلع نباشد و متضرر گردد. ولی چنانچه تاجر قبل از هر اقدامی ثبت سفارش کالا را انجام دهد از بسیاری از مشکلات آتی جلوگیری خواهد نمود.

18- دیافت ایران کد و مجوز اولیه استاندارد در صورت شمول.

19- دریافت مجوزهای لازم دیگر جهت واردات  قبل از ورود کالا از سازمانها و ارگانهای ذیربط.

20- انجام پبش پرداخت طی توافق قبلی چه به صورتT/T یاL/CیاD/Pیا ضمانت نامه بانکی یا سایر روشها.

21- پیگیری و رصد تولید صحیح و به موقع کالا.

22- انجام بازرسی قبل از حمل (در صورت لزوم).

23- دریافت نمونه کالا بعد از تولید انبوه و قبل از حمل در صورت ضرورت

24- هماهنگی جهت حمل کالا (در صورت خرید کالا با روشهایی بجز روشهایی که حمل کالا به عهده فروشنده یاشد).

25- کنترل پیش نویس اسناد حمل.

26- پرداخت مبلغ بالانس کالا با روش توافق شده (در روشT/T).

27- دریافت اصل اسناد حمل از فروشنده.

28- پیگیری رسیدن کالا به گمرکات و دریافت اسناد کشتیرانی و سایر اسناد.

29- دریافت اسناد تامین ارز.

30- دریافت اسناد بازرسی (در صورت لزوم).

31- دریافت مجوزهای لازم از سازمانهای ذیربط  که پس از ورود کالا باید دریافت گردد( باید قبل از انجام واردات مراحل اداری آنها را انجام داده باشید).

32- ترانزیت کالا به سایر گمرکات در صورت نیاز.

33- ارائه مدارک و توضیحات کامل به ترخیص کار جهت انجام امور ترخیص.

34- پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا.

35- حمل کالا به انبار پس از ترخیص

36- انجام تعهدات ارزی (تامین ارز) در صورت وجود و تعهدات مالیاتی (مالیات واردات) و ...

با توجه به تخصصی بودن امر واردات و نیاز به تسلط کامل به زبان بازرگانی و داشتن اطلاعات و تجربیات تخصصی بازرگانی در این رابطه اکیدا توصیه می گردد واردکنندگان محترمی که جدیدا تصمیم به امر واردات کالا گرفته اند و یا در زمینه بازرگانی خارجی تازه کار هستند انجام مراحل واردات خود را به فردی متعهد و متخصص بسپارنند.

بازرگانی نام آوران گلستان آماده همگاری با کلیه تجار بازرگانان و واردگنددگان محترم در رابطه با واردات کالا از ابتدا تا ترخیص کالا می باشد و به شما این اطمینان داده می شود که کلیه مراحل ذکر شده در بالا به بهترین و تخصصی ترین شیوه ممکن انجام پذیرد و امید است که تجار محترم از خدمات فوق بهره لازم را ببرند.

Last modified onTuesday, 17 January 2017 06:09
back to top

 

31

37

gif-telegram

meat

کلمات کلیدی وبسایت

آنالیز گندم، آهن آلات ذوبی، آهن ذوبی، آهن قراضه، استیل بیلت، برنج هندی، خط تولید رب گوجه، روی صادراتی، ریل قراضه، شمش آهن، شمش فولاد، صادرات روی، ضایعات آهن، ضایعات آهن روسیه، ضایعات ذوبی، فروش خودروهای خارجی، فروشنده ذرت وارداتی، فروشنده روی صادراتی، فروشنده شمش صادراتی، فروش گندم با ال سی، قیمت خرید ضایعات آهن، قیمت خودروهای خارجی، قیمت روز گندم، قیمت روی صادراتی، قیمت فروش ضایعات آهن، واردات آهن قراضه، واردات برنج، واردات بیلت، واردات جو، واردات خط تولید، واردات خودرو، واردات ذرت، واردات شمش آهن، واردات نهاده های دامی، واردات کنجاله سویا، واردات گندم، وارد کننده آهن آلات ذوبی، وارد کننده آهن قراضه، وارد کننده جو دامی، وارد کننده خط تولید، وارد کننده خودرو، وارد کننده ذرت، وارد کننده شمش، وارد کننده شمش فولاد، وارد کننده نهاده های دامی، وارد کننده کنجاله سویا، وارد کننده گندم، کشتی فرسوده، کنجاله سویا، گندم وارداتی،

جستجو در سایت

بازدید کنندگان وبسایت

جدیدترین های سایت

   91   meat-cow oil-ukrine

آدرس دفتر

استان گلستان - گنبد کاووس - خیابان و حدت شرقی - پلاک 278

کدپستی: 4971718145

تلفن : 33293069 - 33221790-017

همراه:   09113721024

پست الکترونیک : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ساعات کار دفتر: 9 الی 13 و 16 الی20

کانال تلگرام شرکت: namavaranegoelestan@

Top of Page